Gaz w samochodzie

II generacja

instalacjaW samochodach wyposażonych w jednopunktowy wtrysk paliwa stosowana była instalacja lpg drugiej generacji. Różniła się ona przede wszystkim zastosowaniem odpowiedniego rodzaju komputera, który pilnuje odpowiednich parametrów silnika. Głównie chodziło o przełączanie się gazu. W sekwencji ustawiana jest temperatura, przy której silnik przełącza się z benzyny na gaz. Dobrze jest to zwłaszcza zimą ustawić na niższe parametry. Jeśli się tego nie zrobi to można na krótkich odcinkach do pracy jeździć nie na gazie, a na benzynie. W przypadku II generacji nie ma tego problemu. Mamy specjalny przełącznik, który daje nam do wyboru, odpalanie na benzynie, odpalanie tylko na gazie, albo odpalanie na benzynie i przełączanie się na gaz. Z tym, że przełączanie się na gaz wygląda całkowicie inaczej niż w przypadku instalacji sekwencyjnej. Wystarczy przekroczyć dwa tysiące obrotów na minutę i już samochód przełączany jest na gaz. Krótko mówiąc odpalamy samochód i po sekundzie dodajemy gazu. Już jedziemy o wiele taniej niż inni. Trzeba jedynie uważać zimą żeby nam nie zamarzł parownik jeśli za szybko przełączymy silnik z benzyny na gaz. Wtedy będziemy mieli bardzo duże problemy z odpaleniem zalanego samochodu.