Gaz w samochodzie

Rodzaje instalacji

Najbardziej prosta była zawsze instalacja, która jest montowana w silnikach z gaźnikami. Niektórzy sami wyprowadzali rurkę z gazem bezpośrednio do gaźnika. Samochód o dziwi na tym jeździł, ale jakby nie patrzeć nie zawsze było to bezpieczne. Kolejny rodzaj instalacji był przeznaczony dla silników wyposażonych w jednopunktowy wtrysk paliwa. Zasada działa podobna, ale instalacja już mniej awaryjna i dobrze działająca z odpowiednimi rodzajami silników. Jak się wszystko dobrze wyregulowało to nie było w ogóle czuć spadku mocy, a zużycie gazu było na przyzwoitym poziomie. Jeśli coś było nie tak to niestety trudno było określić usterkę, bo te instalacje nie miały komputerów. Najlepsze i najbardziej popularne są oczywiście instalację sekwencyjne, które montowane są w samochodach wyposażonych w wielopunktowy wtrysk paliwa. Samochód dobrze wyregulowany nie tracił mocy i palił dokładnie tyle samo paliwa co benzyny. Wszystko zależne jest od tego jaki kto ma rodzaj silnika i na tej podstawie dobiera się odpowiednie instalacje lpg. Gorzej jeśli silnik, który mamy nie toleruje gazu, a takich silników trochę jest montowanych w samochodach. Lepiej przed zakupem wiedzieć czy ten silnik należy do tej grupy czy jednak nie.